|
Welcome to myHanse.com the forum for Hanse Yachts owners throughout the world. |
Active Topics Memberlist Calendar Search |
|
| |
|
| |
|
| << Prev Page of 5 Next >> |
| Author | Message |
|
Henrik84
Commadore
Joined: 27 December 2009 Online Status: Offline Posts: 381 |
![]() Posted: 29 July 2010 at 16:31 |
|
Hej Per.
Varför skulle er bank säga till er att anmäla? Vad har de med denna sak att göra? Varför har ni inte bemött kritiken tidigare? Alla saker som skrivs om er (BiV) på de två forumen är saker som till 99% handlar om ert sätt att hantera reklamationer av de båtar ni sålt. Att ni inte bemöter alla negativa inlägg om er på dessa forum är för mig helt ofattbart. Det bevisar enbart att ni inte har något att komma med. Hanse försäljaren i UK skriver en del här och har ett Mycket stort förtroende av sina kunder vad jag läst mig till här. Hur er ekonomi ser ut vet jag inte mer än vinstmarginalen 2008 var -4,57%. År 2009 har jag ingen uppgift på tyvärr. Att ni nu har så god ekonomi som du påstår kan isåfall enbart bero på att ni inte fixar era kunders reklamationer utan håller på era pengar.
Rätta mig gärna om jag har fel. Mvh Henrik Edited by Henrik84 - 29 July 2010 at 20:13 |
|
|
Best regards
Henrik R. S/Y LaRey - Hanse 320 #430 |
|
IP Logged |
|
|
Laka
Sub Lieutenant
Joined: 05 September 2007 Online Status: Offline Posts: 14 |
![]() Posted: 30 July 2010 at 12:18 |
|
"Vår bank har rekommenderat oss att stämma de personer som vilseleder våra kunder med att sprida ogrundade rykten på MyHanse och i andra forum (förtal). Risken är uppenbar att dessa rykten kan skada företaget - därmed finns det grund att stämma för förtal och orsakad skada.
Vi kommer dock inte att i nuläget vidtaga juridiska åtgärder - men om felaktiga och ogrundade rykten fortsätter att florera på bl.a. detta forum kommer vi låta vårt juridiska ombud driva frågan vidare.
Med förhoppning om en härlig sommar för alla Hanseägare!
Per Witte / Bryggan i Väst AB"
Det er bare en ting å si. Dette er det mest ynkelige innlegg jeg noen gang har sett på Hanseforumene, samlet sett. Tenk å forsøke å skremme folk som er ført bak lyset fra å klage. Slikt kan bare føre til en ting og det er at man står hardere på med sine krav. Det at en dealer forsøker å skremme sine kunder fra å framføre ubehandlede reklamasjoner kan i ytterste konsekvens være straffbart ifølge en juridisk kompetent person jeg har konferert med.
Det er trygt at klage folkens, stå på!
|
|
IP Logged |
|
|
Westcoast
Lieutenant
Joined: 13 January 2005 Location: Sweden Online Status: Offline Posts: 45 |
![]() Posted: 30 July 2010 at 21:47 |
|
Hur vet man att det verkligen är BIV som skrivit dessa tokigheter?
Vem som helst kan registrera en användare som heter "Bryggan i Väst" och sen skriva elaka inlägg.
Den här "medlemmen" skapades igår klockan 12:54, http://www.myhanse.com/member_profile.asp?PF=2642&FID=25
Vi får nog be moderatorn kolla vilken IP-adress som skapat denna användare samt tex jämföra om nån annan användare på forumet har samma adress.
I värsta fall så skulle det ju kunna vara någon som vill jävlas med BIV...
/Westcoast
|
|
IP Logged |
|
|
Henrik84
Commadore
Joined: 27 December 2009 Online Status: Offline Posts: 381 |
![]() Posted: 30 July 2010 at 21:55 |
|
Att ringa till BiV och fråga är nog ingen bra ide då de kommer att säga att det inte är dem efter alla neggativa inlägg efter det "Per W" skrev.
Att kolla IP är det bästa. Johan, kan du kolla? /Henrik |
|
|
Best regards
Henrik R. S/Y LaRey - Hanse 320 #430 |
|
IP Logged |
|
|
Johan Hackman
myHanse Moderator - Sweden
Joined: 24 August 2005 Location: Sweden Online Status: Offline Posts: 1642 |
![]() Posted: 30 July 2010 at 22:29 |
|
Jag skrev ett mail till Per Witte och Bryggan i Väst så snart jag kom i hamn igår för att be honom bekräfta att det är han som skrivit inlägget men jag har ännu inte fått något svar.
Jag kan inte kolla några IP-adresser på egen hand men mitt nästa steg blir att kontakta webmastern. Johan |
|
IP Logged |
|
|
skipper
Commander
Joined: 16 February 2008 Location: Sweden Online Status: Offline Posts: 125 |
![]() Posted: 31 July 2010 at 11:45 |
|
Onekligen en intressant möjlig förklaring på det annorlunda inlägget.
Vid registrering av ny användare på det här forumet finns inga krav på att ange e-post adress. Johan, diskutera gärna med web-mastern om att det är dax att flytta ribban från marken till första hålet på säkerhetsstegen, det ger lite mer besvär för falska användare med obligatorisk email använt vid aktivering.
Spårning via Ip-adress är ingen 100% metod men det verkar tyvärr vara det enda halmstrået idag. Edited by skipper - 31 July 2010 at 12:22 |
|
|
Cheers,
Skipper Hanse 342 / 2005 |
|
IP Logged |
|
|
Johan Hackman
myHanse Moderator - Sweden
Joined: 24 August 2005 Location: Sweden Online Status: Offline Posts: 1642 |
![]() Posted: 02 August 2010 at 14:39 |
|
Här nedan återfinnes mailkonversationen mellan mig och Per Witte.
From: Per Witte - Bryggan i Väst AB Sent: Monday, August 02, 2010 1:32 AM To: Johan Hackman Subject: SV: Ditt inlägg på myHanse Hej Johan Ja - det är jag som skrivit inlägget på MyHanse - för oss är det viktigt att gamla och nya kunder förstår att vi INTE kommer att gå i konkurs - det skulle vara förfärligt för oss, varumärket Hanse och för våra kunder. Mitt inlägg handlar inte om att skrämma någon men vi måste sätta ner foten och i klartext beskriva att vi inte accepterar spekulationer om eventuella konkurser eftersom det inte är aktuellt! Att vi har problem med att hantera reklamationer snabbt vet jag - men vi gör vårt bästa för att avverka de arbetslistor vi har - det finns flera som väntar på service men det finns också många som fått bra service och, vilket jag hoppas, är nöjda med oss och Hanse segelbåtar. Du får gärna lägga ut detta på MyHanse! Bästa Hälsningar / Best Regards Per Witte Bryggan i Väst AB Lilla Varvsgatan 16 440 30 Marstrand 0303.205650 0733-600012 per@bryggan.net -------------------------------------------------------------------------------- Från: Johan Hackman [mailto:johan@johanhackman.se] Skickat: to 2010-07-29 21:25 Till: Per Witte - Bryggan i Väst AB; Per Witte - Bryggan i Väst AB Ämne: Ditt inlägg på myHanse Hej Per, Eftersom jag är moderator på den svenska avdelningen på myHanse måste jag be dig bekräfta att det är du och ingen annan som skrivit ett inlägg under Bryggan i Västs namn i följande tråd på myHanse: http://www.myhanse.com/forum_posts.asp?TID=3942&PN=2. Jag bifogar även en skärmdump på inlägget. Jag ber dig svara på detta snarast för att hindra att onödiga spekulationer skall hinna uppstå. Johan Hackman __________________________________________________________________________________ Johan Hackman Ringvägen 41 B, 5 tr 118 63 Stockholm 070 - 212 76 31 www.johanhackman.se (or check out my latest song at: www.johanhackman.se/WhereDoIGoFromHere) ___________________________________________________________________________________ |
|
IP Logged |
|
|
Westcoast
Lieutenant
Joined: 13 January 2005 Location: Sweden Online Status: Offline Posts: 45 |
![]() Posted: 03 August 2010 at 07:02 |
|
Tack för att du kollade upp detta Johan.
Otrevligt sätt av BIV att bemöta klagomål på reklamationer kan man tycka...
/Westcoast
|
|
IP Logged |
|
|
skipper
Commander
Joined: 16 February 2008 Location: Sweden Online Status: Offline Posts: 125 |
![]() Posted: 03 August 2010 at 21:24 |
|
Hanse kunderna i UK har förmånen att få stöd av en super proffsig återförsäljare, en förhoppning som inte gått i uppfyllelse är att det skulle få en spridningseffekt till andra länder.
BIV sätt att bemöta sina kunder vid garantiproblem och publikt på Internet kanske kan bli ett skolexempel och nu tänker jag inte i positiv bemärkelse. Jag skall kolla löpsedlarna för i nyhetstorkan Sverige kanske BIV kan få hjälp med att sprida sitt budskap på ett mer effektivt sätt via kvällspressen
Vanligt i Sverige är att när ett bolag gör en planerad konkurs så byter de namn på bolaget som har finansiella problem och samtidigt skapas ett nytt bolag med nytt organisationsnummer som får det gamla bolagets inarbetade namn. (Det finns förstås affärsmän som flyttar namn trots att namnet är befläckat i många kunders ögon.) Edited by skipper - 04 August 2010 at 09:56 |
|
|
Cheers,
Skipper Hanse 342 / 2005 |
|
IP Logged |
|
|
Querelle
Sub Lieutenant
![]() Posted: 06 August 2010 at 16:23 |
|
Hej, jag har bråkat med BiV sedan i 10 maj om att dom ska åtg-rda läckande rutor och skylight. Jag har fått ett skriftligt löfte om att detta ska vara fixat till mitten av augusti. Blir det inte så kommer jag att koppla in min advokat och då är det säkert läge att samordna attacken! mvh Johan Jervehed
|
|
IP Logged |
|
| << Prev Page of 5 Next >> |
|
||
Forum Jump |
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |
|
|
Links : www.hanseyachts.co.uk www.hanseyachts.com www.fjordboats.co.uk www.hansedownunder.com.au www.cobaltboatsuk.com |