|
Welcome to myHanse.com the forum for Hanse Yachts owners throughout the world. |
Active Topics Memberlist Calendar Search |
|
| |
| |
|
| Author | Message |
|
OurAsk
Lieutenant
Joined: 28 February 2007 Online Status: Offline Posts: 39 |
![]() Topic: Blandingsbatteri i baderumPosted: 15 June 2010 at 22:09 |
|
I forbindelse med årets første overnatning ombord og dermed varme på varmtvands tanken stod ventilindsatsen i blandingsbatteriet i baderummet af og der kom varmt vand ovenud af batteriet.
Uden at kende fabrikatet på vandbatteriet var det lidt vanskeligt at finde en ny indsats, en det endte med at jeg fandt en i Bauhaus til 88 kr som passer til.
Det er en: SEKOMIX KERAMISK INDSATS 40MM LAV MODEL 745112003 TUN
Den passer antageligt ikke til blandingsbatteriet i kabyssen som ser lidt slankere ud.
/Sam
Edited by OurAsk - 15 June 2010 at 22:10 |
|
|
Kirsten & Sam
"Ask" Hanse 342 - DEN 514 |
|
IP Logged |
|
|
skipper
Commander
Joined: 16 February 2008 Location: Sweden Online Status: Offline Posts: 125 |
![]() Posted: 27 June 2010 at 08:09 |
|
vi har en 342:a från 2005 och engrepps blandaren till handfatet på toaletten droppar lite då och då.
Då jag försökte renovera pentrykranen gav jag upp för det krävdes ett specialverktyg för att få bort den keramiska insatsen.
Hur fick du låss den keramiska insatsen på toalettkranen?
|
|
|
Cheers,
Skipper Hanse 342 / 2005 |
|
IP Logged |
|
|
OurAsk
Lieutenant
Joined: 28 February 2007 Online Status: Offline Posts: 39 |
![]() Posted: 30 June 2010 at 17:25 |
|
Hvis det er samme model som min er det ret enkelt. Håndtaget afmonteres med en umbraconøgle. Fjern først den røde/blå plastic dims som dækker over hullet. Siden løsnes messing kransen med en vandpumpetang og hele den keramiske indsats kan tages op. Denne kan imidlertid ikke repareres man kan end ikke få en ny pakning, så det hele må skiftes.
mvh/ sam
|
|
|
Kirsten & Sam
"Ask" Hanse 342 - DEN 514 |
|
IP Logged |
|
|
mali
Sub Lieutenant
Joined: 07 January 2009 Location: Denmark Online Status: Offline Posts: 4 |
![]() Posted: 29 July 2010 at 09:10 |
|
Min vandhane overlevede ikke vinteren, så jeg har skiftet den til en mere "almindelig" type (Hansgrohe Talis S2).
Hilsen MaLi'
|
|
|
MaLi'
|
|
IP Logged |
|
|
||
Forum Jump |
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |
|
|
Links : www.hanseyachts.co.uk www.hanseyachts.com www.fjordboats.co.uk www.hansedownunder.com.au www.cobaltboatsuk.com |