| |
| Welcome to myHanse.com the forum for Hanse Yachts owners throughout the world. | |
Problem med växeln i framläge |
Post Reply
|
| Author | |
MarcoC
Admiral
Joined: 23 April 2009 Location: Sweden, Stockh. Status: Offline Points: 1617 |
Post Options
Thanks(0)
Quote Reply
Topic: Problem med växeln i framlägePosted: 31 July 2012 at 08:01 |
|
Hej!
Någon som har haft problem med att få växeln i framläge och ändå inte ha någon framdrift? Jag har fått ett problem som kommer o går utan någon förklaring eller synlig orsak. Jag har nu på uppdrag av en båtmekaniker kollat alla möjliga punkter som går att kolla utan att demontera drev från motor. Läs gärna mer här http://www.myhanse.com/forum_posts.asp?TID=6811&PID=52232&title=proplem-with-gas-and-gear-throttle#52232 och här http://www.hanseklubben.se under Teknik och rubriken gas och växelreglaget krånglar. Om du haft ett liknande problem så tas all tips emot tacksamt. Jag tar även emot tips om en bra mekaniker (läs billig) i Åkersberga området. Dock kan alla i Svinninge bortses ifrån då deras attityd (och prissättning) är inte av denna värld.
|
|
|
"Älva"
Hanse 370#671 Stockholm, Sweden www.wesailhanse.se big wheel, deep draught iron keel, 3 cabins,Yanmar 3JH4E, Sparcraft rig. |
|
![]() |
|
MarcoC
Admiral
Joined: 23 April 2009 Location: Sweden, Stockh. Status: Offline Points: 1617 |
Post Options
Thanks(0)
Quote Reply
Posted: 18 October 2012 at 21:03 |
|
Uppdatering: Problemet var den ökända konan som fick bytas. Jobbet gjordes av Hanssons Marinservice på Djurgårdsvarvet i samarbete med Sjöbergs Marin. Bra jobb och rimligt pris. Båten var lika snygg som när den lämnades över till dem när vi fick tillbaka den. Trots att de hade oljepumpar och annat skit i hela akterhytten.
|
|
|
"Älva"
Hanse 370#671 Stockholm, Sweden www.wesailhanse.se big wheel, deep draught iron keel, 3 cabins,Yanmar 3JH4E, Sparcraft rig. |
|
![]() |
|
Post Reply
|
|
| Tweet |
| Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |
|
Links : www.hanseyachts.co.uk www.hanseyachts.com www.fjordboats.co.uk www.dehler.co.uk www.varianta.co.uk |