myHanse.com - Hanse Yacht Owners Website myHanse.com - Hanse Yacht Owners Website myHanse.com - Hanse Yacht Owners Website myHanse.com - Hanse Yacht Owners Website

Welcome to myHanse.com the forum for Hanse Yachts owners throughout the world.

Forum Home Forum Home > Regional myHanse > myHanse Sweden
  New Posts New Posts RSS Feed - Elluttag o takarmaturer gemensamt inköp
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Elluttag o takarmaturer gemensamt inköp

Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Admiral
Admiral

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MarcoC Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Elluttag o takarmaturer gemensamt inköp
    Posted: 26 September 2012 at 09:03

Hej!
Jag tänkte köpa några extra eluttag (220V) till båten min samt några takarmaturer för att få ut lite mer ljus här o där. Tyvärr är varvets porto rätt dyrt i förhållande till själva inköpet så jag tänkte fråga om det var någon annan som var intresserad av ansluta sig till inköpet?

Armaturerna
Old version TEB0028 11,78€ net, ex transport (we still have some with normal light bulb in)

New version TEB0092 16,80€ net ex transport (with LED)

Elluttagen
TSF3062 and costs 6,50€ ex VAT, ex shipping

Marco

"Älva"

Hanse 370#671

Stockholm, Sweden

www.wesailhanse.se big wheel, deep draught iron keel, 3 cabins,Yanmar 3JH4E, Sparcraft rig.
Back to Top
skipper View Drop Down
Vice Admiral
Vice Admiral

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote skipper Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 September 2012 at 09:47

Hej Marco

Jag tillhör dem som saknar 230 Volts uttag och är intresserad av bra placeringar i båten.
Bilder från andra båtar är guld för att förstå.

Om inköp från varvet är dyrt kanske det går att köpa från lokal handlare eller den web site som säljer både klumpiga engelska uttag och även modell som passar svenska kontakter (stulen från annan tråd på forumet):

Cheers,
Skipper
Former owner of Hanse 342 2005 (Sparcraft mast, white hull, wheel steering, deep draft keel, short rudder)
Back to Top
MarcoC View Drop Down
Admiral
Admiral

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MarcoC Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 October 2012 at 21:00
Varvets original uttag är billiga, det är själva frakten som är dyr :( Jag tänkte placera ett uttag på sidan av skåpen i förpiken för att kunna ladda mobiler etc plus att ev kunna använda sk rörvärmare i förpiken. Nu har jag lagt ordern men efter flera veckor inte ännu får leveransen. Livet är inte enkelt för en Hanseägare :)
"Älva"

Hanse 370#671

Stockholm, Sweden

www.wesailhanse.se big wheel, deep draught iron keel, 3 cabins,Yanmar 3JH4E, Sparcraft rig.
Back to Top
bima View Drop Down
Lieutenant
Lieutenant

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bima Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 November 2012 at 10:53
Hej Marco
Hur ser uttagen ut, vilken färg? Är de bruna är jag intresserad.

/Mats
/Bima
Hanse 331
Malmo/Sweden
Back to Top
MarcoC View Drop Down
Admiral
Admiral

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MarcoC Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 November 2012 at 11:08
Jag tror att de är silverfärgade. Jag bad dem skicka samma som jag har idag. Med det sagt så har jag alltså beställ redan då ingen hörde av sig...förrän nu... Men jag skall kolla vadjag kan göra, det är som vanligt skitdålig leverans.  Vad har du för slottnummer på båten så kan jag passa på fråga om de kan lägga till mer i min beställning. Hur många skulle du vilja ha i såfall?
"Älva"

Hanse 370#671

Stockholm, Sweden

Back to Top
bima View Drop Down
Lieutenant
Lieutenant

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bima Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 November 2012 at 11:23
Slottnummer? Har en gammal båt. Jag är intresserad av 2 uttag om de är bruna.

/Mats
/Bima
Hanse 331
Malmo/Sweden
Back to Top
Henrik84 View Drop Down
Admiral
Admiral

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henrik84 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 November 2012 at 20:36
Hur drar du kablarna fram till förpiken Marco?
Behövs det inte rätt grova kablar för 230? frågar då jag själv inte vet.

//Henrik
S/Y LaRey
Hanse 320 #430
Gothenburg, Sweden
Back to Top
MarcoC View Drop Down
Admiral
Admiral

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MarcoC Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 November 2012 at 20:47
Mats, mitt slotnummer är 370#671 tex. Det underlättar för beställning av rätt modell av uttag. vi a numret kan de kolla om de har originalen kvar, om det är det du menar med bruna.

Henrik, det finns, konstig nog, kablar framdragna redan bakom skåpen i förpiken. Jag behöver bara trycka ihop kabelkontakten i ett uttag, det är en hona o hane så att säga.

Edited by MarcoC - 02 November 2012 at 20:47
"Älva"

Hanse 370#671

Stockholm, Sweden

Back to Top
Vinga View Drop Down
Sub Lieutenant
Sub Lieutenant

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Vinga Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 June 2013 at 21:26
Hej!
Fick du några eluttag levererade?
Jag behöver köpa 2 st.
Thomas
Back to Top
MarcoC View Drop Down
Admiral
Admiral

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MarcoC Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 June 2013 at 21:31
Hej!
Jo jag fick det men jag beställde aldrig mer än till mig eftersom ingen anmälde sitt intresse då jag frågad. Så tyvärr, jag har inga extra.

Mvh,

Marco
"Älva"

Hanse 370#671

Stockholm, Sweden

Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.06
Copyright ©2001-2023 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0.106 seconds.

Links : www.hanseyachts.co.uk www.hanseyachts.com www.fjordboats.co.uk www.dehler.co.uk www.varianta.co.uk