myHanse.com - Hanse Yacht Owners Website myHanse.com - Hanse Yacht Owners Website myHanse.com - Hanse Yacht Owners Website myHanse.com - Hanse Yacht Owners Website

Welcome to myHanse.com the forum for Hanse Yachts owners throughout the world.

Forum Home Forum Home > Regional myHanse > myHanse Sweden
  New Posts New Posts RSS Feed - Sittplats i aktern
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Sittplats i aktern

Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Admiral
Admiral

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henrik84 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Sittplats i aktern
    Posted: 05 March 2010 at 22:04
Hej.

På bilderna som finns på säljaren hemsida i sverige ser man en sittplats i mitten bak på Hanse 320 (se bifogad bild).
På alla privata bilder av Hanse 320 så finns inte denna plats, utan det är öppet i mitten.

Är det något som följer med vid leverans eller är det tillbehör?

Fördelar & nackdelar med att ha det öppet/stängt?

Mvh
Henrik

S/Y LaRey
Hanse 320 #430
Gothenburg, Sweden
Back to Top
kirkelund View Drop Down
Vice Admiral
Vice Admiral

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kirkelund Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 March 2010 at 20:14
Hej Henrik

Det måste vara den berömda badplattform. Den är så vitt jag vet extrautstyr på flera Hanse modeller inklusive 342'ern och 320'ern. Jag fick min monterat i UK (Plymouth) där jag köpte min 342. Kanske du kan hitta den på prislistan vid Hanse. Johan måste vara experten, eftersom jag tror att han fick en ny efter tekniska problem med den första.

Ursikta mit "Öresundssvenska" (har redan försökt mig på det svenska forumet och fått veta att jag har klarat "språktesten"LOL) Kul att vara med här ocksåLOL

Ole Kirkelund
Ishøj, Danmark

Back to Top
Henrik84 View Drop Down
Admiral
Admiral

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henrik84 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 March 2010 at 00:03
Hej.

Du vet inte vad en sådan kostar till en 320?

Jag funderar starkt på att skaffa en sådan då en sittplats bakom ratten hade varit kanon.

mvh
Henrik
S/Y LaRey
Hanse 320 #430
Gothenburg, Sweden
Back to Top
kirkelund View Drop Down
Vice Admiral
Vice Admiral

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kirkelund Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 March 2010 at 00:51
Hej Henrik

Jag kunde inte hitta ett pris, men jag har sett en prislista från 2007. Här var priset på badplattformen 600 euro för en Hanse 315 och 800 euro för en 342 + moms. Ganska dyrt tycker jag.

Min var en extra som Hanseförsäljaren hade i lager. Jag betalade 660 Pund incl. moms och montering.

Absolut en bra sittplats .... och, förresten, badplatformWink - om det bara inte vore så förbaskat kalltLOL

Ole,
Back to Top
Henrik84 View Drop Down
Admiral
Admiral

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henrik84 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 March 2010 at 10:43
Hej Kirkelund

Tack för svaret.

Men detta är nog lite väl dyrt för min del.
Man kanske får göra en egen mall och lämna in till ett plastföretag som gör en åt en.

Båten ser mycket bättre ut med sittplatsen där.

/Henrik
S/Y LaRey
Hanse 320 #430
Gothenburg, Sweden
Back to Top
Matros View Drop Down
Captain
Captain

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Matros Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 March 2010 at 21:36
Prislista på badplattform på dagsfärsk prislista på Hanse 320 från mässan är den fällbara badplattformen en del av cruising package på 74 900 kr.
Men, å andra sidan, är det en mycket diger lista med tillbehör för dessa 75000 kr.
Kan inte hitta badplattformen separat prissatt.

S/Y Rosetta, Hanse 342 # 245
Definition: boat, a hole in the surface of water, into which money is thrown.
Back to Top
Idelfix View Drop Down
Commadore
Commadore

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Idelfix Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 March 2010 at 19:07
Hej Henrik
Har du frågat Pelle På Bryggan och frågat vad den Kostar och om det går att komplettera ordern.
/Uffe
"Keep sailing in free wind"

http://suhrfa.blogspot.se

Back to Top
Henrik84 View Drop Down
Admiral
Admiral

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henrik84 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 March 2010 at 19:13
Hej Idelfex.

Jag har nu Fjord boats som säljare.
När jag gjorde ordern hos BiV kunde man inte komplettera något sa det då det var en Smartline. Allt skulle isåfall ske i efterhand.

Jag visste inte vid den tidpunkten om att det fanns en sådan som tillbehör.

Ska prata med varvet när jag åker ner den 19 mars om man kan införskaffa sig en sådan av dom eller någon annan.

/Henrik
S/Y LaRey
Hanse 320 #430
Gothenburg, Sweden
Back to Top
skipper View Drop Down
Vice Admiral
Vice Admiral

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote skipper Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 March 2010 at 21:06
En blyg seglare i Göteborgs norra skärgård har monterat en badplattform från båtsystem på sin 341:a (med "hel akter") och familjen är gôrnöjd.

Jag tillhör de som älskar livrem och hängsle så vi köpte till en Hanse badplattform, för ett hål i aktern är som gjort för att prylar trillar överbord.

Cheers,
Skipper
Former owner of Hanse 342 2005 (Sparcraft mast, white hull, wheel steering, deep draft keel, short rudder)
Back to Top
Henrik84 View Drop Down
Admiral
Admiral

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henrik84 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 March 2010 at 21:15
Hej Skipper.

Vad fick ni ge för en sådan?
Va de värt pengarna?

/Henrik
S/Y LaRey
Hanse 320 #430
Gothenburg, Sweden
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.06
Copyright ©2001-2023 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 1.276 seconds.

Links : www.hanseyachts.co.uk www.hanseyachts.com www.fjordboats.co.uk www.dehler.co.uk www.varianta.co.uk