myHanse.com - Hanse Yacht Owners Website myHanse.com - Hanse Yacht Owners Website myHanse.com - Hanse Yacht Owners Website myHanse.com - Hanse Yacht Owners Website

Welcome to myHanse.com the forum for Hanse Yachts owners throughout the world.

Forum Home Forum Home > Regional myHanse > myHanse Sweden
  New Posts New Posts RSS Feed - Mälarträff
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Mälarträff

Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Commadore
Commadore

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Idelfix Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Mälarträff
    Posted: 05 March 2010 at 13:52
Hejsan alla Hanseägare.
Jag tänkte undersöka om det finns intresse för en träff på någon holme en helg i vår.
Ett försl*g kan vara att vi träffas på Slandö-kalv på fredag och seglar sedan vidare till Birka och en utflykt där på lördag förmiddag.
Efter detta finns det chans till en del segling på Björkfjärden för att till kvällen angöra Hagskär

"Keep sailing in free wind"

http://suhrfa.blogspot.se

Back to Top
Stephan Engman View Drop Down
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stephan Engman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 March 2010 at 16:04
Vore trevligt!
Men vårt jobb kräver vår närvaro nästan varje jämn weekend under våren.
Har inga sjökort hemma o har aldrig seglat i mälaren - med antenner o vindex behöver vi 25m. Det blir lite långt om vi ska gå via Södertälje från Vaxholm.
Men som sagt vore skitkul o träffa lite Hanseseglare!
Hälsningar
Stephan
Stephan
Hanse 470e #199
Back to Top
Henrik84 View Drop Down
Admiral
Admiral

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henrik84 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 March 2010 at 17:03
Hej.

Alltid kul att träffas och byte erfarenheter.

Jag själv tycker ostkustseglarna kan ta en långresa med båten till västkusten och uppleva den fina skärdgården här.

Eller vad säger ni? hehe.

Jag funderar själv på att segla till ostkusten men vet inte om det blir denna sommaren tyvärr.

/Henrik
S/Y LaRey
Hanse 320 #430
Gothenburg, Sweden
Back to Top
Idelfix View Drop Down
Commadore
Commadore

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Idelfix Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 March 2010 at 18:45
Hej Stephan
Är det en 470?
Kommer du inte in Hammarby?

Back to Top
Idelfix View Drop Down
Commadore
Commadore

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Idelfix Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 March 2010 at 18:47
Hammarby har lägsta höjd 25.2 (Essingeleden + Årstabron)

Back to Top
Stephan Engman View Drop Down
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stephan Engman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 March 2010 at 18:54
Hej Uffe
Då får det bli udda veckor med lågvatten' för vår del! Kan du fixa det?
Hälsningar
Stephan

Stephan
Hanse 470e #199
Back to Top
Henrik84 View Drop Down
Admiral
Admiral

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henrik84 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 March 2010 at 19:11

Stephan, ni kan få hoppa ombord på min 320 så ni kan komma in.

Ibland är det bra att ha en lite mindre båt Wink 
Men jag hade inte tackat nej till en 470. Men för mig är det en dröm som jag hoppas kan bli verklighet om många år.Tongue

När ni bestämt datum och det passar med min semester är det mycket troligt att vi seglar ostkusten upp med slutdestination prästgrundet utanför söderhamn. Skulle tiden datumet passa hade det varit trevligt men en eller två dagar mer er andra hanseägare.

/Henrik
S/Y LaRey
Hanse 320 #430
Gothenburg, Sweden
Back to Top
Johan Hackman View Drop Down
Admiral of the Fleet
Admiral of the Fleet

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Johan Hackman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 March 2010 at 23:19
Jag vill gärna vara med. Jag tror jag hittar till Slandö Kalv. Henrik kan få vara fördäcksgast. Det är bara att ta ett tåg från Manet-Sverige till Baksidan.

Johan

Back to Top
MarcoC View Drop Down
Admiral
Admiral

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MarcoC Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 March 2010 at 19:17
Vi hänger gärna med och lära oss Mälaren då det lutar sig mot att vi kommer att ha vår båtplats där i sommar. Och skulle det inte bli där, ja, vi har ju bara 18 meter i höjd så vi klarar oss ta in dit :)
"Älva"

Hanse 370#671

Stockholm, Sweden

www.wesailhanse.se big wheel, deep draught iron keel, 3 cabins,Yanmar 3JH4E, Sparcraft rig.
Back to Top
Idelfix View Drop Down
Commadore
Commadore

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Idelfix Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 March 2010 at 12:02
Kul, med en bra uppslutning, det ser ut som vi kommer att bli lite fler än på ditt foto då John
I dagsläget ser det ut som följer
1 st 470
1 st 430
2 st 400
1 st 375
3 st 370
2 st 341/2

Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.06
Copyright ©2001-2023 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0.094 seconds.

Links : www.hanseyachts.co.uk www.hanseyachts.com www.fjordboats.co.uk www.dehler.co.uk www.varianta.co.uk