myHanse.com - Hanse Yacht Owners Website myHanse.com - Hanse Yacht Owners Website myHanse.com - Hanse Yacht Owners Website myHanse.com - Hanse Yacht Owners Website

Welcome to myHanse.com the forum for Hanse Yachts owners throughout the world.

Forum Home Forum Home > Regional myHanse > myHanse Denmark
  New Posts New Posts RSS Feed - Fantastisk Hanse Træf 2011
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Fantastisk Hanse Træf 2011

Post Reply Post Reply
Author
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote borchmadsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Fantastisk Hanse Træf 2011
    Posted: 05 June 2011 at 08:42
Her dagen der på sidder jeg i cockpittet i vores Hanse på en solbeskinnet Anholt. Vi tager idag en slapper oven på et fantastisk vel tilrettelagt Hanse Træf i Hundested. 1000 tak til Knud Erik og Lisbeth for det store arbejde I har lagt i planlægningen og afviklingen af træffet.

Ud over masser socialt samvær var der et spændende foredrag om Albertina´s spændende tur til bunden af den Botniske bugt (og videre i bil til Nordkap), besøg i Knud Rasmussen´s hus ( med indlagte røverhistorier).
Nå ja så var der jo den spændende familie regatta, som Ariel (endelig) vandt i år. Gasterne på på Surferen var enige om at et nyt slogan," jo mindre du køber din Hanse, jo hurtigere er den"...

Som afslutning på træffet i år var der traditionen tro generalforsamling, hvor der i år skulle vælge 4 bestyrelsesmedlemmer. Valgt blev:
Niels "SUS" Køge
Bente "JOSIE" Egå- Ny formand
Ole "MoDi" Egå
Allan "LIMA IV" Middelfart

Anders "Glenten" Svendborg var i år ikke på valg...

Jacob "Ariel" afmønstrede i år bestyrelsen. Der skal lyde en stor takt il Jacob for fem år i bestyrelsen, heraf de seneste år som formand. TAK, det har været en fornøjelse at atvære i bestyrelsen sammen med dig Jacob, jeg håber meget at den afslappede ånd som du stod for vil blive videre ført...

Tak til alle for et spændende og afslappet træf, jeg håber flere af jer vil sende billeder til mig så vi kan få nogle flotte billeder lagt på websiden.
Særligt glæder jeg mig til at se et billede af det som sidder på bunden af Surferen

Edited by borchmadsen - 05 June 2011 at 09:04
Allan Borch Madsen
LIMA IV
Hanse 342#DEN 462
Back to Top
jensenflemming View Drop Down
Lieutenant
Lieutenant

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jensenflemming Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 June 2011 at 11:48
Takker for et super træf!

Det var rigtigt hyggeligt at hilse på og sludre med jer om alle de ting man jo snakker om som sejlere ;) (Og nu ved jeg sørme også hvor vandudskilleren er! Tak Frits)

Jeg var en 8 timer på vandet hjemad til Marselisborg havn og fortøjrede op kl ca 22. Fin tur dog nok de 5 af timerne for motor. Så masser af marsvin og også en nysgerrig sæl - der nok tænkte hvad fanden er det for en krabat.

Sad i solnedgangen for autopiloten og spiste rester fra træffet: pastasalat, bønnesalat og ristede pølser ude på fordækket. Og en bette øl ;)

Jeg har lavet om på udhalet af storen også så det er nemt at lave et dybt storsejl til den tynde luft. (Hvorfor gjorde vi egentlig ikke det under familie kapsejladsen :o)

Jeg skal nok sende billede af hvad hulen der gemmer sig under vandlinien :D
Back to Top
Ariel Hanse 315 View Drop Down
Commander
Commander

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ariel Hanse 315 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 June 2011 at 19:42
Tak for et fremragende Hansetræf. Specielt var regataen super
Vi sejlede til Kattinge Vig efter træffet og lå for anker i nat og fik badet en masse.
Vi ses til forhåbentlig til næste års træf
Jacob
Back to Top
Regulus View Drop Down
Lieutenant
Lieutenant

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Regulus Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 June 2011 at 15:22
Også en tak herfra for et hyggeligt træf. Som sædvanligt en masse glade og dejlige mennesker og oplevelser.

Specielt en tak til besætningerne på "PIO" og "Loreley" for assistance i forbindelse med mine motor udfordringer.

Vand i dieselen blev blandt andet afhjulpet ved lån af en pumpe og gode råd fra "PIO".

Da jeg på hjemturen opdagede at brændstof filteret lækkede diesel, tog "Loreley" mig på slæb ned igennem Drogden, imens jeg fik sat o-ringen på plads og fik suget 4-5 liter diesel op fra sumpen.

Om ikke andet har jeg fået lært en masse nyt om min motor, og hvad man skal huske at gøre / dobbeltchecke. Jeg fik også prøvet at gå i havn for sejl.

Også en tak til skipper på "Pipaluk" for diverse tips til hurtigere sejlads i let vind under regattaen. På hjemturen kunne jeg sejle lige op med en Hanse 400. Måske den med "den døde mand" bundet til kølen?

Alt i alt et dejligt træf som har givet mig lysten til at sejle tilbage i sådan grad at min båd ikke p.t. er til salg mere
MVH
Carsten - "Regulus"
Back to Top
Ole Østergaard View Drop Down
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ole Østergaard Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 September 2011 at 19:15
Et dejligt Hansetræf sluttede med yderligere sejlads, til Sejerø, Samsø, Tunø & Hov, med afslutning 1 pinsedag, sikke et forårs togt,(13 dage ialt). 
Jeg skulle måske kalde det sommertogtet, vejret var rigtigt godt, var der nogen, der oplevede dete i sommerferien.Tongue
Nå! pointen med dette indlæg er at få tilsendt nogle foto fra træffet 2011. Der var nogle der fotograferede en del under regattaen og besøget ved Knud Rasmussens "sommerhus"
Jeg vil forsøger at gøre hjemmesiden mere aktuelt, men uden input fra jer "medlemmer" går det nok ikkeHug

MoDi Hanse312 Sail # 351
Ole Østergaard
Egå Marina
Århus
Danmark
olp@mail.dk
www.olp.dk
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.06
Copyright ©2001-2023 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0.406 seconds.

Links : www.hanseyachts.co.uk www.hanseyachts.com www.fjordboats.co.uk www.dehler.co.uk www.varianta.co.uk