| |
| Welcome to myHanse.com the forum for Hanse Yachts owners throughout the world. | |
TV kabel |
Post Reply
|
| Author | |
mats.lagerwall@tele2
Sub Lieutenant
Post Options
Thanks(0)
Quote Reply
Topic: TV kabelPosted: 06 May 2015 at 08:56 |
|
Hur dra TV kabel från masten till elcentralen?
|
|
![]() |
|
JesperBergsjo
Lieutenant
Joined: 12 August 2012 Location: Sweden Status: Offline Points: 23 |
Post Options
Thanks(0)
Quote Reply
Posted: 06 May 2015 at 21:44 |
|
Det beror ju helt och hållet på vilken båtmodell och årsmodell du har. Jag har gjort det på en hanse 371 från 2004 samt en 400 från 2006. Jag antar att 370 ser lika dan ut som 400 så är det någon av dessa 3 modeller kan jag ge följade tips.
Hanse 371 (kanske även 411, 341/342) 1) Lossa klädda innertaket på BB sida (gardinstång måste lossas först) 2) Lirka in dragfjäder mellan däck och innerliner mellan huvudskott och fönster. Det är en glipa på minst 1 cm här. Har du tålamod kan du ev slippa att ta bort innertaket (så gjorde jag) 3) Ta bort inspektions luckan i taket på det främre skåpet. Här bör dragfjädern dyka upp 4) Ta bort inspektions luckan i taket på elcentgralen 5) dra kabeln och montera tillbaka allt bortplockat. Hanse 400 (370) Det finns en kabelkanal bakom inspektions luckan i BB garderob i förpiken. Denna mynnar ut under BB takpanel bredvid masten (OBS inte där de fördragna kablarna kommer fram). Från BB garderob är det fritt fram till elcentralen (bakom fåtöljerna). /Jesper
|
|
|
Jesper
|
|
![]() |
|
mats.lagerwall@tele2
Sub Lieutenant
Post Options
Thanks(0)
Quote Reply
Posted: 07 May 2015 at 07:51 |
|
|
|
![]() |
|
JesperBergsjo
Lieutenant
Joined: 12 August 2012 Location: Sweden Status: Offline Points: 23 |
Post Options
Thanks(0)
Quote Reply
Posted: 07 May 2015 at 08:31 |
|
vilken båt och årsmodell har du?
|
|
|
Jesper
|
|
![]() |
|
Post Reply
|
|
| Tweet |
| Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |
|
Links : www.hanseyachts.co.uk www.hanseyachts.com www.fjordboats.co.uk www.dehler.co.uk www.varianta.co.uk |