myHanse.com - Hanse Yacht Owners Website myHanse.com - Hanse Yacht Owners Website myHanse.com - Hanse Yacht Owners Website myHanse.com - Hanse Yacht Owners Website

Welcome to myHanse.com the forum for Hanse Yachts owners throughout the world.

Forum Home Forum Home > Regional myHanse > myHanse Denmark
  New Posts New Posts RSS Feed - Maling med awlgrip
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Maling med awlgrip

Post Reply Post Reply
Author
Sub Lieutenant
Sub Lieutenant

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hegimm Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Maling med awlgrip
    Posted: 05 November 2015 at 19:03
Hej Alle. Er der nogle der har erfaring med at få malet båden med awlgrip?. Hvordan med vedligeholdelse efter maling, holbarhed, små skrammer mv.
HeGimm Korsør
Back to Top
kirkelund View Drop Down
Vice Admiral
Vice Admiral

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kirkelund Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 November 2015 at 19:32
Hej Hegimm

Jeg har gode erfaringer med Awlgrip.

Jeg fik min Hanse 342 sprøjtemalet professionelt i 2014. Resulatet var rigitg flot, og jeg er meget tilfreds indtil nu. Jeg synes holdbaheden er fin, og desuden skal jeg ikke længere polere båden. Awlgrip må nemlig ikke poleres. Man vasker kun.

Jeg har beskrevet arbejdet, som blev udført til topkarakter af Sydmarin i Raa i nendenstående tråd (se link). Jeg fik samtdig skiftet mine skroggennemføringer og søventiler, ligesom jeg fik bunden renset af og givet 3 ekstra lag epoxy. Se linket til tråden, hvor der er nogle billeder af min båd, "Amani" med den nye Awlgrip maling,

http://www.myhanse.com/painting-hull_topic8264_page1.html?KW=awlgrip

Ole,

Edited by kirkelund - 21 November 2015 at 19:35
Kirkelund

"Amani"
Lynetten, Copenhagen, Denmark
Hanse 342 (grey hull, wheel steering, deep draft keel, Jefa rudder - RUD34)
Back to Top
Hegimm View Drop Down
Sub Lieutenant
Sub Lieutenant

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hegimm Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2015 at 07:58

Hej Ole

Tak for dit input. Din båd er bare blevet flot. Er den stadig flot ny, nu et år efter ? Og er det totalt slut med polish, eller er der noget andet, ikke slibende, der skal påføres hver år. ? Hvad med de sorte striber som vi alle få ned af skroget i løbet af året. Vand alene lyder næsten for godt til at være sandt. Hvad når man bruger f.eks. teak cleaner og dette løber ned af skroget, kan det tåle dette.

Og God JUL herfra

HeGimm

Henrik Møller

HeGimm Korsør
Back to Top
kirkelund View Drop Down
Vice Admiral
Vice Admiral

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kirkelund Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2015 at 17:14
Hej HeGimm

Faktisk er den stadig stort set lige så flot som nymalet - bortset fra de ridser jeg selv har stået for siden hen.Embarrassed

Det er også rigtigt, at der ikke skal bruges andet end vand og sæbe til at rengøre skroget, som jo godt kan få de dér sorte striber. Men, der skal IKKE bruges skrappere midler og slet ikke noget polerende eller slibende. Det vil kun ødelægge overfladen. Man kan altså ikke rigtig polere ridser væk som på gelcaot. Til gengæld synes jeg, at overfladen er ret hård og ganske modstandsdygtig overfor ridser, men de kommer dog alligevel.

I stedet bruges (efter nogle år) et special-middel kaldet Awlcare, som efter sigende er en sl*gs polymer-sealer. Der findes også et special vaskemiddel kaldet Awl-wash - tror jeg nok. Meeeeen, man kan jo købe sig fattig i den sl*gs, så jeg nøjes med vand og et mildt rengøringsmiddel som "Froggy" eller noget lignendeWink

Forresten findes der et alternativ - nemlig "Awlcraft" der i modsætning til Awlgrip kan poleres op, hvis man altså ikke kan undvære dén sl*gs.

God Jul - det går snart det rigtige vejThumbs Up

Ole,
Kirkelund

"Amani"
Lynetten, Copenhagen, Denmark
Hanse 342 (grey hull, wheel steering, deep draft keel, Jefa rudder - RUD34)
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.06
Copyright ©2001-2023 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0.117 seconds.

Links : www.hanseyachts.co.uk www.hanseyachts.com www.fjordboats.co.uk www.dehler.co.uk www.varianta.co.uk