myHanse.com - Hanse Yacht Owners Website myHanse.com - Hanse Yacht Owners Website myHanse.com - Hanse Yacht Owners Website myHanse.com - Hanse Yacht Owners Website

Welcome to myHanse.com the forum for Hanse Yachts owners throughout the world.

Forum Home Forum Home > Regional myHanse > myHanse Denmark
  New Posts New Posts RSS Feed - Passer en 315 genua til en 320?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Passer en 315 genua til en 320?

 Post Reply Post Reply
Author
Message
New in class View Drop Down
Sub Lieutenant
Sub Lieutenant
Avatar

Joined: 21 March 2022
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote New in class Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Passer en 315 genua til en 320?
    Posted: 07 August 2022 at 18:46
Hej,
Min genua flænsede i torsdags, hvor der var alvorligt uvejr her i Frederiksværk. Jeg er blevet tilbudt en brugt genua fra en 315. Passer den til min 320´er?

V.h Claus
Back to Top
H8jer View Drop Down
Admiral
Admiral


Joined: 14 September 2010
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1347
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote H8jer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 August 2022 at 18:59
Hej Claus

Måske du kunne sammenligne målene fra målebrev på https://websejler.dk/da/sogbaade

Hanse 370#487 30HP 3-cabin
Back to Top
Kox View Drop Down
Captain
Captain


Joined: 18 May 2020
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 181
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote Kox Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 August 2022 at 20:08
Højer, jeg har prøvet at sammenligne. Jeg synes det stikker lidt i flere retninger.

Det nemmeste er nok at prøve, om du kan låne Lausts genua inden du køber den. Men ellers få ham til at måle forligets længde og mål dit eget på din ødelagte fok. Om genuaen er 5-10 cm kortere eller længere burde ikke betyde det store.
Ellers må du som sagt gerne låne min selvvender.
Hanse 315, Ella, Hull# 640
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.06
Copyright ©2001-2023 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0.125 seconds.

Links : www.hanseyachts.co.uk www.hanseyachts.com www.fjordboats.co.uk www.dehler.co.uk www.varianta.co.uk